‌سوگواری

 

سوگواری حضرت نوح(ع):

وقتی که حضرت نوح(ع)سوار کشتی شد تمام دنیا را دور زد به زمین کربلا که رسیدکشتی دچارطوفان شدحضرت نوح از غرق شدن کشتی به وحشت افتاد دست به دعا برداشت و گفت:خدای من تمام دنیا را دور زدم مشکلی برای من پیش نیامد ولی در اینجا چرا؟؟؟

جبریل نازل شد و گفت:ای نوح اینجا حسین سبط محمد که خاتم انبیاء و پسر خاتم اوصیاء است کشته میشود.

حضرت نوح گفت:کشنده حسین کیست؟جبرل گفت قاتل لعن شد اسمان و زمین,حضرت نوح 4 مرتبه قاتل امام حسین را لعنت کرد.سپس کشتی به حرکت امد تا اینکه به کوه جودی رسید و بر ان ساکن شد.

جبریل  در روز عاشورا بعد از شهادت امام حسین(ع)به شکل مردی درامد و با اندوه فراوان نعره میزد و می گفت ای مردم اگاه باشید که حسین در کربلا کشتند.

اسمان و فرشته ها:

اسمان تا چهل روز در مصیبت امام حسین(ع)خون گریه کرد کوهها متلاشی شد و دریاها به جوش خروش امدند ملائکه تا چهل روز گریستند . فرشتگانی که کنار قبر ان امام شهید هستند چنان گریه میکنند که مرغان هوا و هر که در مدار اسمان است منقلب میشود و گریه میکند.

از چندی روایت به دست میاید که:ماهیان دریاها،اهوان صحرا،مرغان هواو....چه در کربلا و چه در گوشه و کنار دنیا بر غربت و مظلومیت امام حسین(ع)و مصائب ائمه هدی(ع)گریه کرده ومیکنند.

روایت ذیل نمونهای از این دسته اخبار است:

حیوانات :

گوسفندان حضرت اسماعیل  در وقت چرا به شط فرات رسیدند چوپان به حضرت اسماعیل خبر داد گوسفندان از فرات اب نمی خورندحضرت اسماعیل از پروردگارش سبب ان امر را پرسید جبرویل نازل شد و گفت ای اسمااعیل بپرس از گوسفند تا علت ان امر را با تو در میان بگذارند حضرت اسماعیل از یکی از گوسفند ان پرسید به زبان فضیح گفت برای اینکه به ما ابلاغ شده که حسین(ع)سبط محمد در اینجا با لب تشنه کشته شد.حضرت اسماعیل پرسید قاتل او کیست ؟گفت:کسی که به زبان اهل اسمانها و زمین و همه خلایق لعنت شده او را خواهد کشت حضرت اسماعیل عرضه داشت :خدایا قاتل حسین را از رحمت خود دور فرما.

 کتاب72 داستان از شفاعت امام حسین(ع)،ج 1،سید رضا حسینی الارزی30،44،45،35                                                                                                                                                       
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد